BirkanUlusoy
Moderasyon Ekibi
Dijital Pazarlamacı
Serkan Akarsu ile Amazon Semineri
Aydın Pamuk'un Amazon Arbitrage Eğitimi
Serhat Sönmez'in Amazon Handmade Eğitimi
- Katılım
- 21 Ağu 2024
- Mesajlar
- 77
- Tepkime puanı
- 168
- Aktiflik Süresi
- 7g 12s 1dk
- Puanları
- 33
- Konum
- New York
-
-
- Konu Yazar
- #1
Markayı doğru bir temel üzerine inşa etmek uzun vadede çok büyük bir önem arz ediyor. Ben bu konuda her zaman profesyonellerle çalışmak gerektiğini düşünüyorum ancak her girişim başlangıç aşamasında bu imkanlara sahip olmayabiliyor. Bu sebeple marka kurulumunun önemli adımlarını listelemeye çalışacağım.
Adım 1: Hedef kitlemizi belirleyelim ve anlamaya çalışalım.
Adım 2: Rakiplerimizi araştıralım. Rakip araştırmasını kendi markanızı konumlandırma ve ilham vermesi açısından çok önemli buluyorum. Rakip araştırması için ben genelde
Adım 3: Şirketimizin hedefini ve konumunu belirleyelim. Şirket olarak insanların hangi problemini çözüyoruz? İnsanlar zaten yıllardır bu işi yapan güvenilirliğini kanıtlamış rakiplerimiz varken neden bizim ürün/hizmetlerimizi satın alsınlar?
Adım 4: Bir isimde karar kılalım. Açıkçası tüm sürecin en zor ve zaman alan kısmı burası olabiliyor. İngilizce konuşulan ülkeler için bir marka yapıyorsanız aklınıza gelebilecek her türlü domainin alınarak satışa konulduğunu görmek sizi hiç şaşırtmasın. Önce markanız için domain adresi boşta olan bir isim bulmalı. Sonra bu ismi hedeflediğiniz pazar ülkelerdeki marka tescil platformlarında araştırmalı ve tescilli olmadığından yada aynı sektörde çok benzer isimlerle tescil olmadığından emin olmalısınız. Bir sonraki aşamada sosyal medya uzantılarını kontrol etmelisiniz. Bulduğum marka adı tüm bu şartları sağlıyorsa bile arama motorlarında bu ismi arayalım. Hali hazırda çıkan sonuçları değerlendirip bunların bize olumsuz bir etkisi olup olamayacağına bakalım.
Adım 5: Domain ve sosyal medya adreslerini alalım. Domain adresimizi satın almadan önce mutlaka daha önce
Adım 6: Renklerimize ve logomuza karar verelim.
Adım 7: Şirketimizi kuralım ve marka tescilimizi yapalım.
Adım 8: Değerlendirme araçlarına kayıt olalım. Google My Business, Trustpilot, Facebook gibi değerlendirme araçları kullanıcıların satın alma süreçlerinde çok etkileyici olabiliyor. İşe başlamadan önce buralarda hesaplarımızı açalım ve Google'da indexlenmesi konusunda vakit kazanalım.
Adım 9: Arama motorları görünümü için planlama yapalım. İlk adımda zaten marka adımızı arama motorlarında aramıştık. Markamıza zarar verecek içerikler çıkmadığını biliyoruz. Şimdi çıkan sonuçların nasıl görünmesini istediğimizi planlayalım. Tanıtım yazısı yayınlayabileceğim internet siteleri bularak buralarda abartılı görünmeyen pozitif inceleme yazıları yazdırabiliriz.
Gerçek bir vaka çalışması olarak Build in Public şekilde geliştirmekte olduğum DOCIMIUM markasının tüm süreçlerini bu bağlantıya tıklayarak inceleyebilirsiniz.
Adım 1: Hedef kitlemizi belirleyelim ve anlamaya çalışalım.
Adım 2: Rakiplerimizi araştıralım. Rakip araştırmasını kendi markanızı konumlandırma ve ilham vermesi açısından çok önemli buluyorum. Rakip araştırması için ben genelde
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
kullanıyorum. Semrush'da anahtar kelimelerimizi arayalım ve karşımıza çıkan rakiplerimizin raporlarını inceleyelim. Bir
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
dosyasına karşımıza çıkan tüm rakiplerimizi kaydedelim. Hedeflediğimiz pazarda kimlerin olduğunu bilmek çok önemli. Başlarken rakiplerimiz arasından iyi olanları taklit etmek işimizi çok kolaylaştıracak. Değerlendirme platformlarında rakiplerimiz hakkında yazılmış olan olumsuz yorumlar bizim hayati önemde. İnsanların bu şirketlerde neyi beğenmediğini bulmalı ve bu alanda onlardan daha iyi olmalıyız.Adım 3: Şirketimizin hedefini ve konumunu belirleyelim. Şirket olarak insanların hangi problemini çözüyoruz? İnsanlar zaten yıllardır bu işi yapan güvenilirliğini kanıtlamış rakiplerimiz varken neden bizim ürün/hizmetlerimizi satın alsınlar?
Adım 4: Bir isimde karar kılalım. Açıkçası tüm sürecin en zor ve zaman alan kısmı burası olabiliyor. İngilizce konuşulan ülkeler için bir marka yapıyorsanız aklınıza gelebilecek her türlü domainin alınarak satışa konulduğunu görmek sizi hiç şaşırtmasın. Önce markanız için domain adresi boşta olan bir isim bulmalı. Sonra bu ismi hedeflediğiniz pazar ülkelerdeki marka tescil platformlarında araştırmalı ve tescilli olmadığından yada aynı sektörde çok benzer isimlerle tescil olmadığından emin olmalısınız. Bir sonraki aşamada sosyal medya uzantılarını kontrol etmelisiniz. Bulduğum marka adı tüm bu şartları sağlıyorsa bile arama motorlarında bu ismi arayalım. Hali hazırda çıkan sonuçları değerlendirip bunların bize olumsuz bir etkisi olup olamayacağına bakalım.
Adım 5: Domain ve sosyal medya adreslerini alalım. Domain adresimizi satın almadan önce mutlaka daha önce
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
'dan bir geçmişi olup olmadığını kontrol edelim. Daha önce kullanılmış ve sorunlu bir geçmiş bırakmışsa bu markamıza zarar verebilir. .com'dan farklı bir domainle iş yapılamaz diye bir şart yok ama bu işinizi çok zorlaştırabilir. Ben kesinlikle .com ile başlanması gerektiğini düşünüyorum. Sosyal medya hesaplarında tam adı almak çok güzel olur ancak bu mümkün değilse getX, meetX gibi alternatifleri seçebilirsiniz. Bunların hepsinin aynı olması çok daha iyi olacaktır.Adım 6: Renklerimize ve logomuza karar verelim.
Adım 7: Şirketimizi kuralım ve marka tescilimizi yapalım.
Adım 8: Değerlendirme araçlarına kayıt olalım. Google My Business, Trustpilot, Facebook gibi değerlendirme araçları kullanıcıların satın alma süreçlerinde çok etkileyici olabiliyor. İşe başlamadan önce buralarda hesaplarımızı açalım ve Google'da indexlenmesi konusunda vakit kazanalım.
Adım 9: Arama motorları görünümü için planlama yapalım. İlk adımda zaten marka adımızı arama motorlarında aramıştık. Markamıza zarar verecek içerikler çıkmadığını biliyoruz. Şimdi çıkan sonuçların nasıl görünmesini istediğimizi planlayalım. Tanıtım yazısı yayınlayabileceğim internet siteleri bularak buralarda abartılı görünmeyen pozitif inceleme yazıları yazdırabiliriz.
Gerçek bir vaka çalışması olarak Build in Public şekilde geliştirmekte olduğum DOCIMIUM markasının tüm süreçlerini bu bağlantıya tıklayarak inceleyebilirsiniz.
Son düzenleme: