- Katılım
- 1 Eki 2024
- Mesajlar
- 24
- Tepkime puanı
- 55
- Aktiflik Süresi
- 4s 45dk
- Puanları
- 13
- Konum
- düsseldorf
-
-
- Konu Yazar
- #1
Amazon’da 3 Çeşit Satış Yöntemi ve Geleceği
Amazon’da dropshipping, arbitrage/wholesale/brand ve private label olmak üzere 3 ana satış yöntemi vardır. Hiçbiri sona ermez, ama değişime uğrar. İşte son yıllarda yaşananlar ve geleceğe dair öngörüler:
İşini düzgün yapmayan satıcılar elendi. Eski satıcılar, işleri yeni düzene uyarlayarak devam etti. Kurallara uygun şekilde yapanlar için hâlâ kârlı bir yöntem.
Yüksek hacimli satışlara sahip ürünlerden uzak durun.
Daha önce markadan uyarı almış ürünlere dokunmayın.
Vitamin, besin takviyesi gibi alerjik reaksiyon gösterebilecek ürünlerden uzak durun.
Düşük satış adedine sahip, kar marjı olan ürünlerin tedarikçisi olun.
Tedarikçinin önemi:
Yetkili distribütörlerden ya da markadan alınan ürünler için yüksek hacimli satışlarda sorun yaşamazsınız.
Tavsiyem:
İşinizi sağlam tutun. Kurallara uygun çalışın ve potansiyel düzenlemeleri yakından takip edin. Doğru bir strateji ile bu büyüyen pastadan pay alabilirsiniz.
Amazon’da dropshipping, arbitrage/wholesale/brand ve private label olmak üzere 3 ana satış yöntemi vardır. Hiçbiri sona ermez, ama değişime uğrar. İşte son yıllarda yaşananlar ve geleceğe dair öngörüler:
Dropshipping:
2022-2023 yıllarında düzenlemeler yapıldı:- Yeni kurallar getirildi.
- Ürünlerin, satıcının adından direkt müşteriye gitmesi zorunlu hale geldi.
İşini düzgün yapmayan satıcılar elendi. Eski satıcılar, işleri yeni düzene uyarlayarak devam etti. Kurallara uygun şekilde yapanlar için hâlâ kârlı bir yöntem.
Arbitrage/Wholesale/Brand:
2024 yılında arbitrage yapanlara operasyon çekildi:- Sebep: Sahte ürün satışları, yetkisiz satışlar ve resmi olmayan yollarla yapılan satın alımlar.
- İşini düzgün yapanlar kaldı, ama Amazon bu yöntemden tamamen vazgeçmedi.




Tedarikçinin önemi:
Yetkili distribütörlerden ya da markadan alınan ürünler için yüksek hacimli satışlarda sorun yaşamazsınız.
Private Label:
Burası şu an düzenlemelere pek maruz kalmadı, ancak bazı olasılıklar var:- Satılan ürünlerde uygunluk testleri zorunlu hale gelebilir.
- Sağlığa uygunluk, geri dönüşüm kriterleri, batarya/pil etkileri gibi konularda geriye dönük yaptırımlar gelebilir.
- Plastik ürünler dahil, üretimde kullanılan malzemeler dikkatle incelenebilir.
Sonuç:
E-ticaret, bir regülasyon dönemi yaşıyor. Altın çağdayız ve pasta büyüyor. Ancak bu büyüklüğü korumak için kurallar sürekli güncelleniyor.Tavsiyem:
İşinizi sağlam tutun. Kurallara uygun çalışın ve potansiyel düzenlemeleri yakından takip edin. Doğru bir strateji ile bu büyüyen pastadan pay alabilirsiniz.
