BirkanUlusoy
Moderasyon Ekibi
Dijital Pazarlamacı
Serkan Akarsu ile Amazon Semineri
Aydın Pamuk'un Amazon Arbitrage Eğitimi
Serhat Sönmez'in Amazon Handmade Eğitimi
- Katılım
- 21 Ağu 2024
- Mesajlar
- 77
- Tepkime puanı
- 168
- Aktiflik Süresi
- 7g 12s 1dk
- Puanları
- 33
- Konum
- New York
-
-
- Konu Yazar
- #1
Bir marka oluşturmak çok detaylı ve uzun vadeli bir iş ama dijital olarak varlığını oluşturmak çok daha kolay. Bu biraz her yiğidin yoğurt yemesinin farklı olması gibi kişisel bir süreç olsa da ben kendi tecrübemi ve adımlarımı sizlerle paylaşmak istedim.
1. Markanın hikayesini oluşturmak veya yazmak
Bir markanın hikayesinin olması olmazsa olmaz bir şey değil ama bugüne kadarki tecrübelerime dayanarak bunun büyük bir avantaj olduğunu söyleyebilirim. Markanın kurucusu yada markanın ortaya çıkışındaki ihtiyaçla ilgili bir hikaye varsa bunun mutlaka pazarlamada kullanılması yada en azından gelecekte kullanmak üzere hazırlıklarının yapılması taraftarıyım.
2. Yapacağımız işin tanımını yazmak
Bu tanımın olabildiğince net yazılması önemli. Bir tane kendiniz için çok daha dürüst bir tanım, bir tane de web sitenizde paylaşmak üzere pazarlama sosları eklenmiş için tanım yazın.
3. Tanımı hedefleyen olabildiğince kısa bir slogan yazmak
Bu slogan ile amacımız potansiyel müşterilere yazdığımız bu iş tanımını olabildiğince kısa ve net bir şekilde aktarabilmek olacak.
4. Marka ismine karar vermek
Bu kısım tüm adımlar içerisinde en zor olanı. Ben yeni bir markaya başlarken .com domain ve sosyal medya hesaplarının boşta olmasına çok önem veriyorum. Bu şartları sağlayan isimler bulmak ise her geçen gün daha da zorlaşıyor. Bir isim bulsanız bile karar vermeden önce mutlaka chatgpt'ye farklı dillerde gelebileceği kötü anlamlar olup olmadığını sorun ve Google'da aratarak çıkan sonuçlara bakın. Eğer o kelimede oturmuş güçlü siteler varsa .com sizde olsa bile arama motoru görünürlüğünüze zarar verebilir.
5. Renklere karar vermek
Böyle kısa bir listede hangi adımın daha önemli olduğunu söylemek çok zor ama renklerin çok çok önemli olduğunu söylemem lazım. Öncesinde renk psikolojisine ve renk ve yaş ilişkilerine bakmanızı tavsiye ederim. Uyumlu renk paletlerine bakmak ve ilham almak için coolors internet sitesine bakabilirsiniz.
6. Fontlarımıza karar vermek
Logomuzda, internet sitemizde ve sosyal medya hesaplarımızda aynı fontları kullanmak kullanıcılarımızın bizi o font ile ilişkilendirmesine sebep olur. O yüzden bu adımı da es geçmeyin.
7. Logomuza karar vermek
Son olarak da logomuza karar veriyoruz. Öncesinde ismimiz, renklerimiz, fontlarımız zaten belirlendiği için bu adım biraz daha kolaylaşsa da yine de karar vermenin en zor olduğu adımlardan biri olacak. Bir logo da belirledikten sonra artık dijital varlıklarımızın temelini önemli ölçüde atmış oluyoruz. Hayırlı olsun.
1. Markanın hikayesini oluşturmak veya yazmak
Bir markanın hikayesinin olması olmazsa olmaz bir şey değil ama bugüne kadarki tecrübelerime dayanarak bunun büyük bir avantaj olduğunu söyleyebilirim. Markanın kurucusu yada markanın ortaya çıkışındaki ihtiyaçla ilgili bir hikaye varsa bunun mutlaka pazarlamada kullanılması yada en azından gelecekte kullanmak üzere hazırlıklarının yapılması taraftarıyım.
2. Yapacağımız işin tanımını yazmak
Bu tanımın olabildiğince net yazılması önemli. Bir tane kendiniz için çok daha dürüst bir tanım, bir tane de web sitenizde paylaşmak üzere pazarlama sosları eklenmiş için tanım yazın.
3. Tanımı hedefleyen olabildiğince kısa bir slogan yazmak
Bu slogan ile amacımız potansiyel müşterilere yazdığımız bu iş tanımını olabildiğince kısa ve net bir şekilde aktarabilmek olacak.
4. Marka ismine karar vermek
Bu kısım tüm adımlar içerisinde en zor olanı. Ben yeni bir markaya başlarken .com domain ve sosyal medya hesaplarının boşta olmasına çok önem veriyorum. Bu şartları sağlayan isimler bulmak ise her geçen gün daha da zorlaşıyor. Bir isim bulsanız bile karar vermeden önce mutlaka chatgpt'ye farklı dillerde gelebileceği kötü anlamlar olup olmadığını sorun ve Google'da aratarak çıkan sonuçlara bakın. Eğer o kelimede oturmuş güçlü siteler varsa .com sizde olsa bile arama motoru görünürlüğünüze zarar verebilir.
5. Renklere karar vermek
Böyle kısa bir listede hangi adımın daha önemli olduğunu söylemek çok zor ama renklerin çok çok önemli olduğunu söylemem lazım. Öncesinde renk psikolojisine ve renk ve yaş ilişkilerine bakmanızı tavsiye ederim. Uyumlu renk paletlerine bakmak ve ilham almak için coolors internet sitesine bakabilirsiniz.
6. Fontlarımıza karar vermek
Logomuzda, internet sitemizde ve sosyal medya hesaplarımızda aynı fontları kullanmak kullanıcılarımızın bizi o font ile ilişkilendirmesine sebep olur. O yüzden bu adımı da es geçmeyin.
7. Logomuza karar vermek
Son olarak da logomuza karar veriyoruz. Öncesinde ismimiz, renklerimiz, fontlarımız zaten belirlendiği için bu adım biraz daha kolaylaşsa da yine de karar vermenin en zor olduğu adımlardan biri olacak. Bir logo da belirledikten sonra artık dijital varlıklarımızın temelini önemli ölçüde atmış oluyoruz. Hayırlı olsun.